sobota, 24 sierpnia 2013

Batony orzechowe z nie do końca zdrowym syropem z agawy


Syrop z agawy to substancja słodząca uzyskiwana w Meksyku  z niektórych gatunków rośliny – agawy.  Jego smak można porównać do ‘słabego’ miodu, a konsystencja jest znacznie bardziej rzadsza. Przy czym jest około trzy razy bardziej słodszy od cukru. Natomiast indeks glikemiczny jest kilkukrotnie niższy. Podaje się, że składa się on z  92%-56% fruktozy i 20%-8% glukozy - niezwykle wysokie stężenie fruktozy  może mieć negatywne skutki zdrowotne i powodować symptomy nietolerancji fruktozy (zespołu złego wchłaniania fruktozy), co przewrotnie może prowadzić do otyłości.


Dopiero po zakupie dowiedziałam się o możliwej szkodliwości syropu dla zdrowia (zawartość fruktozy), więc jest to gorsza substancja słodząca od stewii. Jednak na pewno zużyję całą buteleczkę. Super nadaje się do pieczenia – ja użyłam jej do lekkiego osłodzenia batonów orzechowych.


Cena: około 13 zł (sprawdziłam - moja buteleczka ze zdjęcia 300 ml, kosztowała 11,99 zł)
Moja ocena: 6/10


Przepis na batony orzechowe

Składniki:
180g migdałów
100g orzechów laskowych
2 jajka2 łyżeczki syropu z agawy


Orzechy rozdrabniamy, następnie mieszamy je z pozostałymi składnikami.  Masę wykładamy na papier do pieczenia i ładnie wyrównujemy i ugniatamy – tak żeby było zwarte. Pieczemy w temp 180 stopni około 15 -20 minut  - UWAGA zaglądajcie do nich żeby się nie spaliły!! Kroimy na batoniki, jak całość jest  jeszcze ciepła.

Batony są wilgotne (dzięki dodatkowi jajek, które mogą Wam trochę spłynąć na spód, ale ładnie sklejają orzechy). Bardzo fajna alternatywa dla kupnych batonów i szybka przekąska poza domem. Ja zabrałam batony na podróż samochodem do Zakopanego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz