niedziela, 21 lipca 2013

Wyzwanie pompkowe!

Zawsze chciałam umieć robić pompki, dużą liczbę powtórzeń, takich klasycznych, nie damskich (bo są dla mnie zbyt lajtowe). Wczoraj zrobiłam swoje pierwsze podejście – test, żeby sprawdzić swój stan początkowy. Liczba powtórzeń mnie zawiodła, bo udało mi się ich wykonać jedynie 10. No cóż, jest nad czym pracować. W poszukiwaniu jakiegoś ułożonego treningu znalazłam się na stronie  http://www.100pompek.pl i podjęłam decyzję o zapoczątkowaniu programu 100 pompek.
Oto zalety, tego starego jak świat ćwiczenia, jakim są pompki:
- rozbudowa mięśni klatki piersiowej, ramion, barków, mięśni tułowia
- można je włączyć jako element do treningu siłowego jak i wytrzymałościowego
- regularne ich wykonywanie przyczynia się do wzrostu siły i wytrzymałości
Jednak, co mnie zdziwiło, pompki wpływają pozytywnie również na mięśnie brzucha, co jest jeszcze większym plusem podczas trwania akcji „100 dni do… lepszego brzucha”.

Program obejmuje 12 cyklów, z czego każdy trwa 6 dni treningowych i co najmniej 4 dni przerwy na regenerację. Przed przystąpieniem do każdego cyklu wykonuje się test sprawdzający, który cykl powinno się wykonywać jako kolejny. Ja w pierwszym teście wykonałam 10 pompek, więc zaczynam od drugiego cyklu 6-10 pompek. Rozkład ćwiczeń na ten okres, wraz z liczbą powtórzeń wygląda następująco (obrazek pochodzi ze strony programu):





 Na koniec jeszcze filmik pokazujący jak prawidłowo wykonać taką klasyczną pompkę, co jest bardzo ważne dla efektywności ćwiczeń:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz